keskiviikko 14. toukokuuta 2014


Minä siis täytin perjantaina 13, jos joku ei vielä tiennyt. Ei taaskaan kuvia, en oikeasti ymmärrä mikseivät ne lataudu postaukseen.


Kaikkina aiempina vuosina olen pitänyt kaverisynttärit, joille olen kutsunut kaikki luokkani tytöt. Kauheaa sukupuolisyrjintää, tiedän, mutta äiti ei olisi ikinä antanut minun kutsua meille 24 lasta. Oli helpompaa kutsua vain tytöt kuin oikeasti miettiä kenet kutsuisi.


Tänä vuonna kuitenkin juhlin lähimpien sukulaisten kesken. Meille tulivat siis tätini sekä äidinpuoleiset serkkuni ja isovanhempani. Isoveljeni eivät kuitenkaan päässeet juhliin, mutta nuorempi heistä ehti onneksi olla kotona aamupäivän ja toinen tyttöystävineen tulee vierailulle ensiviikolla. Kuvia ei juurikaan tullut otettua, eikä niitä saanut jälkikäteenkään, koska kaikkein kuvauksellisimmat syötiin nopeasti - ja toki myös ne minun itse tekemäni, jotka... no, eivät olleet aivan niin kauniita. Söimme kuitenkin kahta kakkua (suklaakakkua ja persikka-banaani-täytekakkua), monenlaisia karkkeja, sipsejä, minipizzoja, macaron-leivoksia, suklaamarenkeja ja keksejä.


Lahjaksi sain paljon karkkia kaikilta. Isovanhempani antoivat myös rahaa, ranne- ja kaulakorun ja 13 narsissia. Tätini ja serkkuni antoivat minulle pari kaulakorua. Toinen serkkuni antoi muumimukin. Isoveljeltäni sain kauniin, hopeisen sydänrannekorun ja saippuakuplapuhaltimen (mikä sen oikea nimi on?). Äitini osti minulle pari mekkoa ja housut kirpparilta. Sain häneltä myös rahaa ja kiilakorot.

Juhlien jälkeen katselin "pari" jaksoa Gossip Girliä Netflixistä. Olen ihan koukussa kyseiseen sarjaan ja lopettaessani kellon olikin jo kolme aamuyöllä. Myöhäisestä nukkumaanmenostani huolimatta heräsin aamulla virkeänä ennen yhdeksää. Ja menin katsomaan lisää jaksoja.

Vietin lauantainkin syöden herkkuja. En tainnut itseasiassa syödä tikkarin, muutaman marengin, parinkymmenen keksin, kourallisen popcorneja ja pienen kulhollisen sipsejä lisäksi syödä mitään. Minun täytyy todellakin parantaa tapani, syön roskaruokaa koko ajan.

Gossip Girlin lisäksi katsoin tietysti jääkiekkoa, olenhan aivan rakastunut kyseiseen lajiin. En ymmärrä, miten vain minä ja toinen isoveljistäni olemme kiinnostuneet lätkästä. Äitini ja isäpuoleni kehtasivat nukkua lähes koko ottelun ajan. Kiinnostukseni kyseistä lajia kohtaan koskee kuitenkin ainoastaan muiden pelaamisen seuraamista, en itse pelaa sitä vapaaehtoisesti vaikka luistelu muutoin onkin aivan ihanaa. Mutta kukapa rakastaisi jotain jossa on surkea?

Sunnuntaina oli äitienpäivä, joten kävimme tietysti isovanhemmillani. Mummu tietenkin valitteli ettei hänellä ole mitään tarjottavaa, mutta kaivoi esiin ainakin kuusi erilaista keksipakettia, karkkeja, kääretortun ja kaksi pulloa limsaa.

Maanantai oli taas koulupäivä, joka oli kuitenkin kovin rento. Molemmat matikantunnit käytimme seuraavan päivän kevätjuhlan valmisteluun - toisen kuorolaulua harjoitellen, toisen salia koristellen. Taas tuli syötyä karkkia - Oskulla oli synttärit ja Millalta saimme Lontoon tuliaisia. Uskonnontunnilla sai tietää kokeideni keskiarvon - syyslukukausi 8,9, kevätlukukausi 9,3 ja koko vuosi 9,1.

Tiistaina oli siis kevätjuhla, eli päivällä ei ollut koulua. Juhla koostui tunnista laulamista ja parista pienestä esityksestä – kakkosten siili-rivitanssista, muutamasta sketsistä ja viulunsoitosta. Tajusin vasta että minulla olisi ollut koko päivä lukea tämän päiväiseen saksankokeeseen, mutta ei. Minun täytyi tietenkin tuhlata aikani HIMYM:in ja GG:n katsomiseen. En yleensäkään e paljoa kokeisiin, mutta täysi lukemattomuus on ihan uutta. Toki joidenkin aineiden kokeista voisi päästä läpi lukemattakin, mutta saksa on vaikeaa - ainakin minulle.

Tänään oli heti ensimmäisellä tunnilla saksankoe. Ehdin lukea ennen koetta vain n. 20 minuuttia, mutta se meni siitä huolimatta todella hyvin. Ruokatunnilla sain tietää saaneeni 9½. Musiikin tunnilla tutustuimme Sibeliuksen elämään. Havaitsimme ettei Finlandiaa löydä hakusanoilla sibbe fintsu. Äikän tunnilla kirjoitimme kevätjuhlasta. Tekstini tulvi sarkasmia ja retorisia kysymyksiä, mahtaakohan siitä tajuta mitään. BiGen käytimme luokkarehtikohteiden nettisivujen tarkastelemiseen. Olen niin innoissani! Kässän tunneilla tein henkarin.

Kuitenkin, taidan lopettaa ennen kuin jaarittelen liikaa - se tosin taisi jo tapahtua.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti