lauantai 28. kesäkuuta 2014

Serkun rippijuhlat

Kuten jo edellisessä postauksessa kerroin, en ole Virosta saavuttuaan tehnyt yhtään mitään, koska olen viettänyt kyseisen ajan mummolassa. Tähän on kuitenkin yksi poikkeus - nimittäin serkkuni Nillan rippijuhlat.
Kyseisiä kappaleita varten heräsimme jo seitsemältä lauantaiaamuna ja lähdimme ~7:30 kohti Seinäjokea. Lähdimme kuitenkin liian myöhään, sillä tulimme kirkkoon myöhässä. Ehdimme kuitenkin istua siellä useamman virren ajan ja - ainakin minun tapauksessani - tylsistyä kuoliaaksi.
Kun vihdoin lähdimme kohti juhlapaikkaa Perä-Seinäjoelle, ei kellään meistä ollut hajuakaan minne mennä. Päätimme siis seurata kummisetääni, joka on sentään ollut paikalla kerran.
Kun vihdoin löysimme juhliin, pääsimme herkuttelemaan keitolla ja leivällä. Syötyämme siirryimme trampoliinille pomppimaan. Kuten kaikki luultavasti tietävät, hyppijöitä saisi keralla olla vain yksi. Meitä oli siinä kuitenkin siinä 5 (minä, Riku, serkkumme Emilia, hänen pikkuserkkupuolensa Viivi ja kaverinsa Eveliina eli Lyyli) , älkää kertoko kellekään ;)
Siirryimme pian ihailemaan kummisetäni häkäpönttöautoa ja poseeraamaan kuviin.
Sitten olikin kahvin, kakun, keksin ja karkkien aika. Ahdettuamme itsemme täyteen herkkuja Nillan kanssa menimme katsomaan hänen, Emilia ja heidän pikkuveljensä Roopen marsuja Ozzya, Suklaata ja Vaniljaa sekä kahta hamsteria eli Viliä (joka puraisi minua ): ) ja toista jonka nimeä en muista.
Minä ja Nilla lähdimme sovittamaan hänen kokinasuaan, joka oli minulle liian iso mutta jonka sain valmiiksi 8. ja 9. luokkaa varten.

2 kommenttia: